Sunday, October 16, 2011

FRIENDSHIPS FOREVER LAH !

hye peeps !org cakap sahabat menangis senang dicari , tetapi sahabat sejati sentiasa di hati . betul ke ? sahabat  datang dan pergi , betul ke ? dan sahabat sejati mencari dan dicari ?
Manusia memang memerlukan sahabat di sampingnya. Lebih lebih lagi sahabat yang mempunyai nilai yang berharga dalam hidupnya iaitu sahabat sejati.
Mungkin kita boleh memperincikan lagi disebalik maksud 'sahabat sejati'. Sahabat sejati bukan sahaja ada disamping kita dikala suka dan duka, tapi lebih dari itu lagi.
Memang diakui memang sukar untuk mencari sahabat.. Kawan memang ramai tapi dalam banyak-banyak kawan tu belum tentu satu pun yang akan terus menjadi sahabat anda sehingga akhir hayat.. Malahan pasangan anda juga tidak semestinya akan menjadi seorang sahabat..
Dalam mencari sahabat kadang-kadang kita sentiasa ditipu dengan tingkah laku seseorang.. Rakan yang disangka sahabat sanggup menikam kita tatkala kepercayaan diberi manakala rakan yang disangka musuh sanggup menghulurkan bantuan.. Memang dunia ni penuh dengan keunikan.. Setiap insan memiliki personaliti yang berbeza..
walaupun kite bru jer kenal,tapi tu xbermakna persahabatan kita akan kekal smpai disini saja okie.kerana persahabatan telah mengajar kita apa itu kasih sayang,apa itu menghargai,apa itu kerinduan,dan sebagainya..so,hope persahabatan kita kekal sampai akhir hayat :)
"nothing is precious but freindships"

No comments:

Post a Comment

copyright©hak milik teratak cik dyra sahaja